תוכנית גפ"ן מאושרת תשפ"ד מס' 32158
התמודדות עם מניעת אלימות ברשת
תוכנית גפ"ן לפיתוח מודעות לסיכונים ברשת, מתן כלים מעשיים לילדים להתמודדות עם פגיעות ברשת.
גישה יצירתית וייחודית לנושא כאוב
- הטמעת הנושא בדרך פרויקטלית.
- טיפוח ערבות הדדית בין הילדים.
- יצירת אמנה על ידי הילדים להתנהגות נבונה ברשת.
התוכנית מצליחה לגעת בדרך יוצאת דופן בילדים. היא מביאה למרחב הבית ספרי גישה חדשה להכרה והטמעת הנושא הקשה והרגיש הזה. הפרויקטים ממחישים ומנגישים את הנושא בדרכים יצירתיות לכלל התלמידים בבית הספר.
עקרונות התוכנית:
- לימוד הנושא בדרך חוויתית ובלתי אמצעית.
- הכרת ההתמודדות עם פגיעה ברשת דרך משחקים.
- "תעביר את זה הלאה" – הילדים מלמדים את חבריהם.
מבנה התוכנית:
מפגשים חד שבועיים. כל מפגש – 3 שעות. חלוקה לצוותי עבודה המלווים במדריכים מקצועיים.
מנחה התוכנית – ד"ר אבשלום אדרת
ד"ר אבשלום אדרת הוא יזם וד"ר לפסיכולוגיה וחינוך.
ראש תוכנית תואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת סמינר הקבוצים, לשעבר.
מנחה בהצלחה כבר 3 שנים את התוכנית מניעת אלימות ברשת במערכת החינוך בחולון.
מחבר הספר "עולם טוב יותר".
המלצות מנהלות בתי הספר על התוכנית מניעת אלימות ברשת
עידית, מנהלת בי"ס שזר, חולון
"בפרויקט המציאו הסטודנטים-המדריכים והילדים מספר משחקים כדי להנגיש את הנושא המורכב של אלימות ברשת בדרכים עקיפות של מישחוק. זה הצליח בצורה יוצאת דופן!"
עמיס, בי"ס גורדון, חולון
"בפרויקט "בואו נדבר על זה", למדו התלמידים איך לעבוד בקבוצות ולמי לפנות במקרה של בריונות ברשת. התלמידים הכינו משחק ופוסטרים על בריונות ברשת. מדהים עד כמה העיסוק בנושא, בדרך שונה מהמקובל, הביא את הילדים לתובנות לגבי ההתנהגות שלהם עצמם ברשת!"
טלי, מנהלת בי"ס ביאליק, חולון
"באירוע השיא של הפרויקט כל שכבת ה' שיחקה בחצר בית הספר במשחק "מחפשים את המטמון" שמבוסס על רמזים בתחום האלימות ברשת שפוזרו ברחבי בית הספר. בדרך יצירתית זו הילדים למדו הלכה למעשה מה דרכי ההתמודדות עם סוגי פגיעות שונים ברשת."
שקופית קודמת
שקופית הבאה